Жест у мистецтві, DD-модель
DOI:
https://doi.org/10.31500/1992-5514.15(1).2019.168990Ключові слова:
жест№ образ, мистецтво, пост-мистецтво, проекціяАнотація
Зроблено спробу окреслити істотні концепти візуальної культури, як-от «жест», «образ», «мистецтво» із традиційної та сучасної перспективи. Наголошено на походженні поняття «образ», спільному для низки культур, від Сходу до Балкан, на його пов’язаності з поняттям «жесту», який розуміється як ритуальний жест, що модифікує та надає форми розумінню світу. Автор обстоює думку, що жест, який спричиняє створення образу (натомість образ зрештою надає форми свідомості як його творця, так і реципієнта) — це проникаючий жест, адже тільки такий жест надає створеному образу здатності до перевизначення цінностей. Така позиція проілюстрована прикладами з історії мистецтва ХХ століття. Оскільки такий жест споріднений з аналоговою візуальною культурою, автор намагається охарактеризувати цифровий жест, жест у віртуальній сфері. Також наголошено на трансформаціях авторства та включеності культури, переписаної цифровим чином, у культурних комуніка
Посилання
Pawlak Wł., (Gruppa) Oj dobrze już, nr 6, wydawnictwo typu samizdat, Warszawa 1986.
Hockney D., Gayford M., A History of Pictures, From the Cave to the Computer Screen, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2017.
Ranciere J., Estetyka jako polityka (Los obrazów), Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2007.
Bańkowski A., Słownik Etymologiczny Języka Polskiego, PWN, Warszawa 2001.
Brückner A., Słownik Etymologiczny Języka Polskiego, Kraków 1927.
Druckrey T., Kulturowe Kody Technologii Cyfrowych, Wyd. WSPA, Lublin 2011.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Річард Возняк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3. Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access.